meni

DR. ANDREJ POMPE OB IZIDU KNJIGE OSUPLJIVA MOČ ZGODBE

20
avg.
2024
Domov / 
Novice / 
DR. ANDREJ POMPE OB IZIDU KNJIGE OSUPLJIVA MOČ ZGODBE

Pri MM-u je izšla nova knjiga dr. Andreja Pompeta z naslovom Osupljiva moč zgodbe. Z nami je delil nekaj misli o tem, zakaj jo priporoča vsem, ki delajo v marketingu.

 

Od kje izvirajo misli o tem, da je zgodba pomembna?

»Moje prve misli o tem, da bi bilo smiselno in zanimivo pripraviti kakšen zapis o pojmu zgodba so se medilo v moji glavi že pred desetletji, ko je med vodstvenimi strukturami postal popularen pojem »zgodba« kot sinonim za vse kar ima rep in glavo. Takrat se mi je to zdelo povsem pretirano, saj so nam v izobraževalnih procesih vtepli v glavo, da so zgodbe predvsem stvar literature, iger in filma, morda še zgodovine. Kaj kmalu sem prišel do spoznanja, da je »zgodba« nekaj povsem univerzalnega, le da formulacija »rep in glava« nista dovoljšna. V vsaki pripovedi je potrebna draž in nekaj kar jo naredi zapomljivo. To sem vpeljal v svoje delo v oglaševanju in vsakič znova dobil potrdilo, da brez zgodbe pač ne gre, oziroma če gre, potem je to puhlica.«

 

Kaj je spodbudilo pisanje knjige?

»Zadnja leta se o zgodbah veliko govori in se jih bolj ali manj uspešno ustvarja, se pa zdi, kot da marsikomu ni povsem jasno kaj sploh je pripoved, ki jo lahko imenujemo zgodba. Veliko sem prebral o razmišljanjih ljudi o tem kaj je zgodba, kako jo oblikovati, kako nasloviti, kako razmišljati o publiki, katere so njene sestavine, kaj jo naredi privlačno, kaj je njeno bistvo … Vse je bilo nekako »raztreščeno« na najrazličnejše »konce« in začel sem sestavljati mozaik. Začel sem z delavnicami za različne zainteresirana področja, od turizma in ostalih poslovnih sfer do individualnih želja po ustvarjanju pravljic, črtic in ostalih načinih izražanja svojih idej in misli. Vsebine so se sestavljale, se dopolnjevale in s pomočjo veliko konkretnih primerov sem ustvaril pričujočo knjigo.«

 

Kako vidite zgodbe v hiper-komunikacijskem prostoru, kjer smo našo pozornost do posameznega primera omejili na 5 sekund?

»Človek počasi (ali pa hitro) postaja neke vrste superman in dokazuje se, da imamo v naših možganih še veliko prostora, da kljub UI-ju naša NI (naravna inteligenca) še vedno kraljuje. In ne le to, vedno znova tudi dokazuje naše neodkrite potenciale. Problem je seveda sposobnost vsrkavanja, pomnjenja in reproduciranja vsega kar dnevno vsrkamo vase. V ta namen uporabljajo spretni komunikatorji moč zgodbe, od dejstvu, da je zgodba pravilno zasnovana in izvedena. Zgodba bo vedno kraljica v vseh sferah umetnosti (gledano najširše), vse bolj pa je njena žlahtnost zaželena tudi v vseh ostalih vejah življenja. Na koncu mojih delavnic vedno zastavil retorično vprašanje: Ali kdo ve, kje zgodba ni uporabna in koristna?«

 

Zakaj priporočate nakup knjige?

»Razlogov je ogromno, morda naj bo prvi in najmočnejši »iz firbca«. Zakaj ravno ta? Ker ljudje pač mislijo, da je vsakomur jasno kaj je to zgodba, vsaj pojmovno. Ko pa se pred njimi pojavi prazen list ali prazen ekran, pa se stvari obrnejo drugače. S to knjigo bi rad predramil latentno skrite pripovedovalce zgodb, pa naj bodo to takšni ali drugačni komunikatorji (oglaševalci, kopiji, piarovci, scenaristi …), umetniki vseh vrst, menedžerji, podjetniki, učitelji in profesorji, raziskovalci, zgodovinarji, statistiki in še mnogi drugi. Bogastvo primerov v knjigi bo lahko navdihnilo prav vsakogar.«