meni

DRZNE POTEZE AKTA O DIGITALNI PRAVIČNOSTI ZA VARSTVO POTROŠNIKOV

4
mar.
2025
Domov / 
Novice / 
DRZNE POTEZE AKTA O DIGITALNI PRAVIČNOSTI ZA VARSTVO POTROŠNIKOV

Prihajajoči Akt o digitalni pravičnosti (»Digital Fairness Act – DFA«) obeta prelomne spremembe za potrošniško zakonodajo EU, vendar bomo morali na njegovo razkritje počakati do drugega četrtletja leta 2026. Medtem je Evropska komisija napovedala javno posvetovanje za letošnji mesec maj, kar kaže na njeno zavezanost reševanju ključnih vprašanj varstva potrošnikov. Ugotovitve iz preverjanja primernosti (ang. "fitness check") razkrivajo pereča vprašanja, kot so množično nespoštovanje pravil o oglaševalskih praksah s strani vplivnežev, zavajajoče označevanje in uporaba ključnikov (ang. "hashtag") ter škodljive vsebine, ki vplivajo na telesno samopodobo in duševno zdravje potrošnikov.

DFA se bo najverjetneje osredotočil na jasnejšo opredelitev ranljivih potrošnikov, uporabo potrošniške zakonodaje za vplivneže kot oglaševalce in zaostrovanje pravil z novimi dodatki na seznamu prepovedanih praks. Kabinet komisarja McGratha je nedavno potrdil svojo zavezanost varstvu potrošnikov, kar se odraža v delovnem programu Evropske komisije za leto 2025, ki vključuje pobude, kot sta Akcijski načrt za potrošnike na enotnem trgu in Strategija za krepitev vloge civilne družbe.

DFA naj bi prinesel nujno potrebno pravno varnost, hkrati pa bo raziskoval mehkejše pristope, kjer je to primerno, s čimer bo vzpostavil uravnotežen okvir za razvijajočo se digitalno krajino.