MARKETING IZ ZASEDE
Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ) predstavlja novi dokument Dobre prakse MARKETING IZ ZASEDE. Pod dokument so se podpisali Blaž Tomažin Bolcar, prof. dr. Vesna Žabkar, Janez Rakušček, Cene Grčar, Matic Švab, Mojca Briščik in Urška Ušaj.
Dokument podrobno in jasno opredeljuje koncept ter obseg Marketinga iz zasede (angl. Ambush Marketing), pri čemer analizira ključne značilnosti, mehanizme in možne posledice tovrstnih praks. Kot pomembno orodje pa bo služil Oglaševalskemu razsodišču pri sprejemanju odločitev, saj zagotavlja smernice za presojo etičnosti in zakonitosti oglaševalskih praks.
Na ta način bo lahko prispeval tudi k doslednemu uveljavljanju Slovenskega oglaševalskega kodeksa, ki med drugim poudarja poštenost in resničnost v oglaševanju.
»Dokument Marketing iz zasede določa meje med inovativnim trženjem in neetičnim vedenjem. Podjetjem bo v pomoč pri razumevanju, kje je meja med zakonitim kreativnim pristopom in kršenjem pravic. Ker smo na Slovenski oglaševalski zbornici zaznali, da se slednje povečuje, je bil edini logični korak njegova priprava. SOZ namreč že 30 let spodbuja samoregulativo v Sloveniji, ki z jasno opredeljenimi smernicami pomaga podjetjem ustvariti kulturo odgovornega oglaševanja. Samoregulacija kot taka pa seveda mora biti v interesu industrije, saj zmanjšuje potrebo po strogih zunanjih predpisih in pravnih sporih, ki lahko škodijo ugledu in povzročajo nepotrebne stroške,« je poudarila Mojca Briščik, izvršna direktorica SOZ.
S tem dokumentom se bo še bolj okrepilo zavedanje o pomenu etičnih standardov v oglaševanju, kar prispeva k večji transparentnosti in zaupanju med potrošniki ter podjetji.
»Po dolgem obdobju razprav, različnih postopkov in nasprotujočih si mnenj o ravnanjih posameznih oglaševalcev smo končno dobili prvi dokument, ki kodificira marketing iz zasede v Sloveniji. Na tem področju smo celo med prvimi v Evropi, kar je pomemben korak naprej. Marketing iz zasede zajema predvsem prakse, ki škodujejo investitorjem, lastnikom pravic in potrošnikom. Prav zato je ključnega pomena, da so tovrstna ravnanja jasno opredeljena. S tem dokumentom imajo zdaj vsi deležniki v oglaševalskem okolju jasne smernice, ki jim bodo v pomoč pri njihovem delu,« je poudaril Blaž Tomažin Bolcar, ustanovitelj Odvetniške pisarne Tomažin Bolcar.
Dokument zagotavlja smernice za praktike v oglaševanju, ki si prizadevajo za skladnost z etičnimi standardi, odgovornost do potrošnikov in spoštovanje profesionalnih norm; obenem ponuja tudi okvir za prepoznavanje in preprečevanje praks, ki lahko ogrozijo zaupanje v oglaševalsko industrijo, ter prispeva k dvigu ravni strokovnosti in integritete na področju tržnega komuniciranja.
Dokument je javno dostopen TUKAJ.