meni

OGLAŠEVALEC LETA 2024 JE MASTERCARD SLOVENIJA

22
apr.
2025
Domov / 
Novice / 
OGLAŠEVALEC LETA 2024 JE MASTERCARD SLOVENIJA

Zmagovalec izbora tradicionalne letne stanovske nagrade Oglaševalec leta, tokrat za leto 2024, ki jo podeljuje Slovenska oglaševalska zbornica, je podjetje Mastercard Slovenija. Priznanje Oglaševalec leta 2024 bodo predstavniki vodstva SOZ podelili na zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 34. SOF v četrtek, 15. maja 2025 v Portorožu.

Mastercard Slovenija se je v letu 2024 izkazal kot zgled celostnega, trajnostnega in družbeno odgovornega komuniciranja, ki uspešno združuje poslovne cilje, tehnološki napredek in odgovornost do družbe kot celote. Njegove kampanje presegajo pričakovane komunikacijske učinke in dokazujejo, da oglaševanje lahko postane orodje za konkretne pozitivne spremembe v družbi, še posebej, ko se strateška vizija poveže z družbenim utripom in drznostjo, kako preseči ustaljene okvirje. 

S svojimi aktivnostmi, ki na lokalni ravni odražajo globalno strategijo in se uspešno prilagajajo posebnostim slovenskega trga, soustvarja nove oglaševalske standarde, ki naslavljajo ključne globalne izzive, kot so enakost, okoljska odgovornost in dostopnost. S tem ne krepi le svoje pozicije v slovenskem finančnem in oglaševalskem prostoru, temveč tudi aktivno vpliva na trajnostni razvoj industrije kot celote ter postavlja temelje za prihodnost, kjer so vse skupnosti enako vključene v globalno digitalno preobrazbo. Mastercard Slovenija je oglaševalec, ki dokazuje, da tudi velikost ekipe ne pogojuje velikosti idej. Navkljub majhnosti, močno odmevajo.

Ključna projekta, ki sta Mastercard na izviren način popeljala do ciljnih skupin, sta iniciativa Prispevaj kretnjo in SharePlanica, ki izstopata tako po kreativni zasnovi kot po neposrednem družbenem učinku. Z iniciativo Prispevaj kretnjo je Mastercard v sodelovanju z Zvezo društev gluhih in naglušnih Slovenije prepoznal jezikovne ovire v finančnem svetu za gluhe ter jih spremenil v priložnost za pozitivno spremembo. Razvili so prvi slovenski znakovni slovar finančnih izrazov, projekt razširili v vseslovensko pobudo ter podprli javno iniciativo za razglasitev prvega slovenskega dneva inkluzije na državni ravni. S tem se je Mastercard uveljavil kot varuh razvoja slovenskega znakovnega jezika na področju financ in širše, hkrati pa se je pozicioniral kot pomemben akter pri vključevanju marginaliziranih skupin v družbo. Drugi odmevni projekt, SharePlanica, pa je uspešno naslovil družbeno izključenost oseb z invalidnostjo pri udeležbi na športnih dogodkih. Prek platforme SharePlanica.si je bilo v Planici 2024 omogočeno prevozno sredstvo in doživetje kar 245 invalidnim osebam, kar je petkrat več kot kadar koli prej. Projekt se je razširil v celoletno iniciativo ShareDoživetje, ki je invalidnim osebam omogočila aktivno udeležbo na športnih, kulturnih in družbenih dogodkih po vsej Sloveniji. 

Poleg dveh nosilnih pobud je Mastercard nadaljeval s projekti, kot sta Mastercard Športna akademija za mlade športnike, ki poteka že vrsto let, in Mastercard Podkast navdiha z Borutom Pahorjem, ki je z 1,8 milijona ogledov postal eden najbolj prepoznavnih medijskih projektov v državi. Za poslovne partnerje pa pripravil serijo inovativnih dogodkov, ki presegajo meje in ustaljena pričakovanja.

Vse aktivnosti so podprte z razvejano in natančno segmentirano strategijo, ki vključuje vse ključne medijske kanale ter dosledno spoštuje najvišje etične in trajnostne standarde. Podjetje Mastercard Slovenija je izkazalo visoko raven etičnosti v vseh svojih komunikacijskih dejavnostih. Njihove oglaševalske kampanje izkazujejo odgovorno ravnanje do potrošnikov ter vključujejo jasna, poštena in pregledna sporočila. Mastercard Slovenija v svojih promocijah zavzema vključujoč in spoštljiv pristop, s čimer krepi zaupanje javnosti in spodbuja dobre prakse v oglaševanju. Njihov zgled dokazuje, da je mogoče dosegati odlične poslovne rezultate ob hkratnem spoštovanju etičnih standardov in družbene odgovornosti.

Mastercard ne gradi le blagovne znamke, temveč soustvarja vizijo prihodnosti – vključujoče, trajnostne in tehnološko napredne družbe.

 

Aleš Petejan, direktor marketinga, Mastercard Slovenija je ob prejemu nagrade izpostavil: »V Mastercard Slovenija verjamemo, da mora sodobno komuniciranje preseči zgolj oglaševalske cilje in postati orodje pozitivnih sprememb. V letu 2024 smo to uresničili s projekti, ki niso bili le kreativni, temveč so se neposredno odzivali na potrebe družbe. Naša vloga ni le v tem, da pripovedujemo zgodbe, ampak da jih soustvarjamo z ljudmi. Prejeta stanovska nagrada je za nas izjemno priznanje in potrditev, da pristop, ki temelji na odgovornosti, vključevanju in trajnosti, resnično deluje. Je tudi spodbuda, da z enako predanostjo nadaljujemo tam, kjer se stikata tehnologija, finančna inkluzija in družbena odgovornost.« 

 

 

Potek izbora za Oglaševalca leta 2024 (v treh krogih):

  • prvem krogu so potekale nominacije za kandidate, ki so jih posredovali člani SOZ. 
  • V drugem krogu so nato člani SOZ med nominiranci glasovali za svoje favorite. Na podlagi osvojenih točk iz glasovanja članov SOZ in točk iz naslova osvojenih nagrad v letu 2024, so se v tretji krog izbora uvrstili finalisti (v abecednem vrstnem redu): A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska, Mastercard, Perutnina Ptuj in Spar Slovenija
  • tretjem krogu izbora je nato glasovala še 7-članska Komisija na podlagi skrbnega pregleda pisnih utemeljitev finalistov ter njihovih predstavitev v živo na seji Komisije. Komisijo za izbor za Oglaševalca leta 2024 so sestavljali: Aleš Cipot, predsednik SZM, Dino Zupančič, predsednik SZOA, Valerija Prevolšek, podpredsednica SZOA, Jaka Repanšek, predsednik Oglaševalskega razsodišča ter trije predstavniki iz vrst SZO, ki jih je imenoval upravni odbor SZO: Matjaž Butara, Big Bang, Anita Srac, Lidl in Simona Rupar, Krka. 

V končnem seštevku točk, ki je določil prejemnika priznanja, so 40 % prinesle točke iz glasovanja članov SOZ v drugem krogu izbora, 20 % točke iz osvojenih nagrad v letu 2024 na področju tržnega komuniciranja in 40 %  točke iz glasovanja Komisije

 

Priznanje Oglaševalec leta so v preteklih letih prejela podjetja:

Petrol, Belinka, Revoz, Delo, Športna loterija Slovenije, Pivovarna Laško, Krka, Mobitel (za leta 2002, 2003, 2006 in 2010), Proconi (Pogrej in pojej), Si.mobil (za leta 2005, 2008 in 2013), Engrotuš, Ljubljanske mlekarne, Amis, Zavarovalnica Triglav (za leti 2012 in 2016), Telekom Slovenije, Atlantic Droga Kolinska (za leti 2018 in 2019), NLB in Mercator (za leti 2002, 2021 in 2022), A1 Slovenija (2017 in 2023).

 

Daljša obrazložitev:

Družba Mastercard združujejo tehnološko dovršenost, napredek in odgovornost do družbe kot celote. S svojimi komunikacijskimi rešitvami, ki celostno odgovarjajo na potrebe slovenskih potrošnikov, zavzema vidno vlogo znotraj slovenske oglaševalske industrije predvsem v svoji strasti do širjenja napredka in pristopu k trajnostnemu razvoju na okoljskem in družbenem segmentu, ki sledi globalni strategiji ESG. 

Komunikacijska odličnost je vidna v vsaki skrbno premišljeni podrobnosti: od doslednega upoštevanja celostne grafične podobe v konsistentnosti oblikovanja, kreativnih komunikacijskih sporočil, v inovativni uporabi različnih medijskih kanalov ter uporabi komunikacijskih orodij.

V sklopu uresničevanja trajnostne vizije vključevanja je Mastercard Slovenija analiziral lokalne izzive manjšin in drugih marginalnih skupin ter prepoznal izzive, s katerimi se soočajo na poti ekonomske neodvisnosti, dostopnosti do obstoječih tehnoloških rešitev in finančne pismenosti – na primer: projekta Prispevaj kretnjo z namenom bogatenja slovenskega znakovnega jezika in SharePlanica, ki se je osredotočil na vključevanje različnih invalidnih skupnosti.

Kot je pokazala raziskava Inštituta Mediane, ki jo je Mastercard izvedel v sodelovanju z Zvezo društev gluhih in naglušnih Slovenije (ZDGNS), je primanjkljaj slovenskega znakovnega jezika na področju financ velik, posledično pa je šibko tudi znanje s tega področja med gluhimi. Mastercard se je zato povezal z ZDGNS in lansiral iniciativo Prispevaj kretnjo, namenjeno bogatenju slovenskega znakovnega jezika. Ob tej priložnosti je predstavil prvi slovenski znakovni slovar finančnih izrazov in prevzel vlogo varuha slovenskih kretenj v segmentu financ. Sporočilo o pomenu vključujoče družbe je tako doseglo tudi državni nivo – decembra je vlada razglasila 1. marec za  prvi slovenski dan inkluzije, ki ga prvič obeležujemo v letu 2025. Kampanjo je nato Mastercard uspešno povezal tudi z aktivacijo svojega dolgoročnega sponzorstva NK Bravo, na derbiju med kluboma NK Bravo in NK Olimpijo. Del tribune je bil namenjen gluhim, del ekipe Bravo malčki, otrok, ki so na zelenico pospremili igralce v uradnih majicah iniciative, so bili iz gluhe skupnosti, vsi navijači pa so ekipo NK Bravo lahko podprli tudi s kretnjami, ki so se prikazovale na velikem zaslonu in spodbujale vse prisotne, da se pridružijo navijanju v slovenskem znakovnem jeziku. 

Že tretje leto zapored je potekala v Planici Mastercard aktivacija. Sporočilo aktivacije v letu 2024 je bilo:  ustvariti doživetje za vse! V Sloveniji namreč živi 170.000 ljudi z invalidnostjo (8.5 % celotne populacije). S pomočjo SharePlanica.si je Mastercard spodbujal ljudi, ki so se odpravljali v Planico, da ponudijo prevoz invalidom ter druženje na samem prizorišču dogodka. Projekt je dosegel izjemen uspeh: v Planico se je pripeljalo 1.002 potnikov, med njimi kar 245 invalidov s spremljevalci, kar je 65 % več od zastavljenega cilja in 5-krat več kot kadarkoli prej v dolini pod Poncami. Zgodba pa se ni zaključila s koncem Planice. Projekt je dobil novo dimenzijo in se preimenoval v ShareDoživetje, s čimer se je širilo ozaveščanje o vključevanju invalidov v družbo skozi celo leto. V tem okviru je družba Mastercard organizirala pet dogodkov, ki so dokazali, da lahko s skupnimi močmi omogočimo invalidom enake priložnosti za sodelovanje in doživetja. 

Kot družbeno odgovorno podjetje je Mastercard podprl tudi številne projekte s področja športa, kot so Planica - svetovni pokal v smučarskih skokih, sponzorstva RK Celje in NK Bravo, letno sponzorstvo NK Maribor in v letu 2024 predstavljena dobrodelna kolekcija Zasluženo odsluženo, izkupiček katere je šel v podporo lokalnim nogometnim klubom oziroma njihovim nogometnim šolam. Posebej velja omeniti Mastercard Športno Akademijo in večletno podporo košarkarskem kampu Gorana Dragića in Goranovi fundaciji (vse od leta 2020), namenjeno mladim športnikom. 

Mastercard mladim talentom pomaga razvijati ključne veščine za dolgoročni uspeh – tako na športnem kot na finančnem področju. V letu 2024 je Mastercard Športno akademijo obiskovalo 35 mladih športnikov (16 športnic in 19 športnikov) iz 24 različnih športnih panog, starih med 14 in 23 let, s povprečno starostjo 16–17 let. Akademija je zasnovana kot celovit program, ki poleg športnega razvoja izpostavlja tudi ključne vidike finančne pismenosti – področje, ki je za mlade športnike pogosto zapostavljeno, a nujno za uspešno upravljanje kariere in prihodnosti. Mastercard s podporo Športne akademije mladim športnikom ne omogoča le športnega napredka, temveč jih usmerja k širšemu razumevanju kariere in finančne samostojnosti, s poudarkom na finančni pismenosti in poslovnem razmišljanju. 

Med najbolj prepoznavnimi projekti ostaja Mastercard podkast navdiha z Borutom Pahorjem, kjer se nekdanji predsednik države pogovarja z izjemnimi Slovenci in Slovenkami, da bi spoznal recept, kako odkrivati in dosegati svoje potenciale ter preseči ustaljene okvirje in ustvariti izpolnjeno življenje. Že v prvi sezoni je hitro postal eden najbolj prepoznavnih in gledanih podcast-ov v Slovenji, druga sezona pa je ta status le še potrdila. 

V letu 2024 je Mastercard veliko pozornosti namenil tudi inovativnosti in tehnološkemu napredku z Mastercard 255 to the Moon konferenco, osredotočeno na najnovejše trende v blockchain tehnologiji, in B2B konferenco Mastercard Innovation Day, namenjeno predstavitvi novih produktov in storitev ter vpogled v prihodnji razvoj. V zaključku leta se je v Centru Rog odvilo tudi šest kulinaričnih večerov Mastercard pop-up restavracije pod taktirko svetovno priznane kulinarične mojstrice Ane Roš, ki so povezali tradicijo in inovacijo ter ustvarili neprecenljivo doživetje za poslovne partnerje. 

Predstavniki Mastercard Slovenija aktivno sodelujejo in prispevajo k razvoju oglaševalske stroke v Sloveniji prek rednega članstva v vseh vidnih marketinških organizacijah. Poleg tega zasedajo vidna mesta kot člani komisij in žirij, kot partner podpirajo večje oglaševalske festivale, kjer imajo tudi svoj programski prispevek.