meni

Raba generativne umetne inteligence (GenAI)

4
feb.
2025
Domov / 
Novice / 
Raba generativne umetne inteligence (GenAI)

Svetovno združenje oglaševalcev je pripravilo novo poročilo glede ustvarjanje varnih prostorov za uporabo generativne umetne inteligence (GenAI).

S postopkom kvalitativne raziskave, ki je vključevala 10-članski odbor za delo WFA na področju umetne inteligence, pa tudi podrobne odgovore strokovnjakov za intelektualno lastnino, ki delajo v podjetjih članicah WFA, je bilo ugotovljenih predvsem šest tveganj:

  1. Izguba nadzora nad IP-jem vaših blagovnih znamk in vnosom podatkov v orodja GenAI s strani vašega osebja, osebja oglaševalske agencije in drugih dobaviteljev. Vnašanje podatkov v orodje AI bi lahko pomenilo, da so lahko dostopni širši javnosti.
  2. Kršitev pravic IP tretjih oseb ali zaupnosti z vnosom IP ali podatkov tretjih oseb v orodje GenAI brez potrebnih dovoljenj. Vnos vpogledov v orodja GenAI lahko na primer izpostavi blagovne znamke, da kršijo svoje pogodbe s tretjimi ponudniki.
  3. Ustvarjanje rezultatov blagovne znamke, ki nehote kršijo pravice intelektualne lastnine tretjih oseb. Slike, ustvarjene z orodji AI, so lahko na primer zelo podobne obstoječim dizajnom, zaščitenim z avtorskimi pravicami ali blagovnimi znamkami, zaradi česar je blagovna znamka odprta za pravne postopke, tudi če je bila podobnost nenamerna.
  4. Pomanjkanje lastništva ali izključnih pravic nad vhodi in izhodi intelektualne lastnine, ki jih ustvarijo orodja GenAI. Pravice do lastništva teh sredstev blagovne znamke morda niso izključne, kar drugim podjetjem dovoljuje, da jih uporabljajo v svojih komunikacijah.
  5. Goljufivi oglasi, ustvarjeni z umetno inteligenco tretjih oseb, ki lažno predstavljajo vašo blagovno znamko v plačanih medijih. Blagovne znamke lahko škodijo ugledu, če se GenAI uporablja za ustvarjanje oglasov, ki posnemajo logotipe in slog. Takšna prizadevanja pogosto spodbujajo lažno prodajo in usmerjajo potrošnike na ponarejena spletna mesta, kar škodi zaupanju v zakonite blagovne znamke.
  6. Organska vsebina tretjih oseb, ki se predstavlja kot vaša blagovna znamka. Videli smo primere videoposnetkov, ustvarjenih z umetno inteligenco, ki "predstavljajo" znane osebnosti in trdijo o blagovnih znamkah. Ko se ti razširijo na družbenih omrežjih, lahko pride do javnega odziva, ki škoduje blagovni znamki.

Poročilo opisuje tudi morebitne ukrepe, ki bi jih lahko uporabili marketingaši za zmanjšanje zgoraj navedenih tveganj. Običajno spadajo v eno od treh širših kategorij:

  • Politika in procesi: ublažitve bi se lahko usmerile na morebitne politike in usposabljanje, ki bi jih lahko izvajali, da bi zagotovili, da zaposleni razumejo tveganja intelektualne lastnine GenAI pri trženju in kako odgovorno uporabljati tehnologijo.
  • Upravljanje pogodb in dobaviteljev: ukrepi, ki bi jih lahko usmerili na to, kako bi lahko pogodbe v zvezi s ponudniki umetne inteligence, agencijami in drugimi partnerji potencialno umerili z namenom zmanjšanja tveganja intelektualne lastnine.
  • Nadzor in spremljanje: ti ukrepi se osredotočajo na vrste orodij za sledenje in nadzor, ki bi jih lahko sprejeli za spremljanje uporabe orodij umetne inteligence in prepoznavanje morebitnih kršitev intelektualne lastnine ali avtorskih pravic.

Več si lahko prebere tukaj.