RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 267 / 16. 12. 2015
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na plakat , ki je bil objavljen v hipermarketu Mercator v Domžalah. Pritožnica meni, da predmetno oglaševanje krši določila 2. člena Slovenskega oglaševalskega kodeks (SOK). Vlagateljica je pritožbo širše utemeljila, kot sledi.
- Pritožba se nanaša na nalepko / plakat /, prilepljeno na delikatesno vitrino v poslovalnici / hipermarket Mercator v Domžalah /.
- Na podlagi predmetnega oglaševanja / komunikacije / je moč sklepati, da so v Mercatorju odslej naprodaj oz. v akciji tudi njihove sodelavke.
- Zato je predmetno oglaševanje nedostojno, neokusno, žaljivo oz. podcenjujoče, namiguje pa tudi na prodajo spolnih storitev oz. žensk (morda kot Mercatorjevo novo delikateso?)
- Komunikacija je vprašljiva tudi z vidika resničnosti "akcije" in prepoznavnosti "izdelka" - gre morda zgolj za "izvirno" čestitko sodelavki za njen 40. rojstni dan?! Tudi če je temu tako, to ne opravičuje neprimernosti takega oglaševanja / komunikacije / na prodajnem mestu.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Družba Mercator v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- Družba Mercator ni naročnik plakata, ki ej predmet pritožbe, zato se v skladu z določili SOK ne more šteti za oglaševalca.
- V konkretnem primeru tudi ne gre za oglaševanje izdelkov ali storitev, zato se predmetni plakat v skladu z določili SOK ne more šteti za oglas, saj ne gre za komunikacijo, ki bi obveščala o obstoju, lastnostih, namenu, prednostih ali vrstah izdelka.
- Tudi v primeru, da bi šlo za oglaševanje, pa menimo, da plakat v nobenem elementu ne krši načel / pravil o dostojnosti, kot jih opredeljuje SOK v svojem 2. členu. Še zlasti ne žali nikogar zaradi kateregakoli kriterija razlikovanja, ne prikazuje ženske na žaljiv ali podcenjujoč način, prav tako tudi ni neokusen.
- Plakat je umetniško delo / čestitka /,ki so ga zaposleni v Hipermarketu Domžale pripravili za svojo sodelavko ob njenem 40. rojstnem dnevu.
- Plakat / čestitka / je bil s strani zaposlenih izdelan in umeščen v prodajne prostore, ki so namenjeni kupcem, dobronamerno, jih je Mercator, d.d. ustrezno opozoril, da do takšnih napačnih razumevanj s strani kupcev v poslovalnici, ne bi več prišlo.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
IZ UVODNIH POGLAVIJ
OPREDELITEV POJMOV
- Oglaševanje po tem kodeksu je vsaka oblika komunikacije, ki je opredeljena v poglavju »Kaj je predmet presoje«.
- Oglas po tem kodeksu je vsako oglasno sporočilo, ki obvešča o obstoju, lastnostih, namenu, prednostih in vrstah izdelka, zajeto v katerem koli sredstvu oglaševanja in objavljeno po naročilu v katerem koli mediju. Ciljne javnosti po tem kodeksu so javnosti, ki jim je določeno oglaševanje predvsem namenjeno.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 16. decembra 2015 in odločilo:
Postopek presoje se prekine, predmet pritožbe ni predmet presoje po določilih Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru družbe Mercator ter ogleda komunikacije, ki je bila predmet pritožbe, ugotavlja, da ne gre za oglas, oglaševanje ali drugo obliko tržnih komunikacij v smislu določil SOK. Predmetni plakat nima naročnika, ni objavljen za plačilo oziroma drugo obliko nadomestila, predvsem pa tudi ne obvešča o obstoju, lastnostih, namenu, prednostih in vrstah izdelka (ali storitve). Zato ne more biti predmet presoje skladnosti z določili 2. ali kateregakoli drugega člena SOK.
Oglaševalsko razsodišče
Roman Berčon, predsednik
Članica Oglaševalskega razsodišča Andreja Zadnik Andoljšek pri odločanju o primeru po načelu samo - izključitve ni sodelovala.