NeutemeljenoRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 376 / 24. 8. 2021
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »Milijarde razlogov za dobro počutje«, Oglaševalca Herbalife Nutrition, na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo/milijarde-razlogov-za-dobro-pocutje/581668 vsaj 4. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.
- Oglaševalec ni nikjer v oglasu »nedvoumno identificiran«. Nasprotno, navedba domnevnega oglaševalca je zavajajoča, saj pravne osebe »Herbalife« v javnih evidencah pritožnik ni mogel najti.
- Prav tako v oglasu ni nobenih kontaktnih podatkov oglaševalca, čeprav je prostora za to v precej obsežni spletni objavi več kot dovolj.
- Bralec si pri prepoznavi oglaševalca ne more pomagati niti s spletnima povezavama, ki sta vstavljeni v besedilo. Predvsem zato, ker gre za popolnoma netransparentna »obvoda« preko domene iprom.net (https://core.iprom.net/Click?mediumID=125&siteID=38264&adID=779515&zoneID=37 in https://core.iprom.net/Click?mediumID=125&siteID=38264&adID=779359&zoneID=37).
- Zaradi tega bralec šele po obvodni preusmeritvi lahko vidi, da je pristal na spletnem mestu herbalife.si – predstavitvi izdelka (https://www.herbalife.si/izdelki/173k-microbiotic-max-okus-vanilje-20-vreck/) oziroma na obrazcu za »vzpostavitev stika« (https://kontakt.herbalife.si/).
POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE
Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
- Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
- Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
- Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
- Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
ČLEN 6 – PREPOZNAVNAJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi). Kjer oblika oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbi, ogledu objave »Milijarde razlogov za dobro počutje« na spletišču MMC ter navedb v odgovoru medija objave, Razsodišče ugotavlja, da je zgoraj levo naveden oglaševalec / blagovna znamka Herbalife. V objavi, ki je predmet pritožbe, pa je potrošnik s klikom na oglaševani izdelek / blagovno znamko v besedilu ter na dnu oglasa korektno napoten na spletno mesto / spletno trgovino blagovne znamke Herbalife Nutrition podjetja Herbalife International of America Inc., kjer je na dnu s klikom dostopen tudi kontaktni obrazec. Zato oglaševanje ne krši določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
Oglaševalsko razsodišče dodaja, da spletni naslov, na katerem so dostopne dodatne informacije, sicer v objavi ni eksplicitno naveden, vendar je zaradi narave spletnega medija običajna praksa na trgu, da na spletno mesto oglaševane blagovne znamke ali / in oglaševalca vodi klik na navedbo v besedilu oglasa.
Oglaševalsko razsodišče
Jaka Repanšek, predsednik, l.r.