NeutemeljenoRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 379 / 24. 8. 2021
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika, ki se nanaša na objavo »CBD kaplice za spanje«, oglaševalca Dr. Gosar d.o.o., na spletišču MMC, Radiotelevizije Slovenije https://www.rtvslo.si/oglasno-sporocilo-slovenija/cbd-kapljice-za-spanje-katere-izbrati-cena-in-tocni-odmerek/578519 vsaj 10. 6. 2021. Pritožnik ocenjuje, da gre pri predmetnem oglaševanju za kršitev določil 6.5. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK). Vlagatelj je pritožbo širše utemeljil, kot sledi.
- Oglaševalec ni nikjer v oglasu »nedvoumno identificiran«. Navedba domnevnega oglaševalca je celo zavajajoča, saj se »Spletni partner d.o.o.« ukvarja z izdelavo in optimizacijo spletnih strani in oglaševanjem, vsebina »oglasnega sporočila« pa v celoti govori o izdelkih iz konoplje.
- Vstavljene povezave vodijo na dva zapisa na spletni strani konopljazdravi.si, ki je predstavljena kot osebni »blog Mateja Uršiča« o dobrobitih izdelkov iz konoplje (https://konopljazdravi.si/o-nas).
- Povezava za nakup pa vodi na prodajni del spletne strani podjetja Dr. Gosar d.o.o. (https://www.dr-gosar.si/index.php?route=product/product&product_id=79).
- Kdo je torej nedvomni oglaševalec kapljic, ki jih prodaja podjetje Dr. Gosar d.o.o., ostaja popolnoma nejasno.
- Vstavljene povezave vodijo na spletno domeno, osebni blog, ki ni povezljiva z navedenim oglaševalcem (Spletni partner d.o.o.), prav tako pa tudi ne s končnim prodajalcem izdelka (Dr. Gosar d.o.o.). Zato pritožnik ocenjuje, da je v tej oglasno-prodajni verigi nekaj hudo narobe.
POVZETEK ODGOVORA MEDIJA OBJAVE
Radiotelevizija Slovenija, založnik portala MMC, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.
- Po pregledu objave ugotavljamo, da je bil oglaševalec identificiran skladno s 6.5 členom Slovenskega oglaševalskega kodeksa.
- Na spletnem portalu www.rtvslo.si zagovarjamo dobre oglaševalske prakse in stremimo k transparentnosti oglaševanja, oglaševalcem pa dopuščamo prilagoditev prikaza oglasnega sporočila v okviru zakonodaje, ki ureja predmetno področje.
- Pri objavi oglasnega sporočila v obliki PR članka na spletni strani www.rtvslo.si vedno navedemo naročnika oglasa, kontaktih podatkov naročnika pa ne navajamo, saj to ni običajna praksa pri oglaševanju na slovenskih spletnih portalih.
- Spletne povezave, ki so vstavljene v oglasno sporočilo, so namenjene dodatni predstavitvi storitev oz. izdelkov oglaševalca ter omogočanje nakupa. Spletne povezave v večini primerov niso namenjene obveščanju uporabnika o oglaševalcu in posredovanju kontaktnih podatkov oglaševalca.
- Za vsebino, objavljeno na ciljni spletni strani je odgovoren oglaševalec.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
ČLEN 6 - PREPOZNAVANJE
6.5.
Oglaševalec mora biti nedvoumno identificiran. Izjema so oglasi, katerih edini namen je, da pritegnejo in usmerijo potrošnikovo pozornost k bodočemu oglaševanju (t.i. teaser oglasi). Kjer oblika
oglaševanja in medij to dopuščata, naj bo naveden tudi kontaktni naslov, na katerem lahko potrošnik pridobi dodatne informacije oz. vzpostavi stik z oglaševalcem.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 8. julija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija objave ter ogleda objave »CBD kaplice za spanje« na spletišču MMC Razsodišče ugotavlja, da oglaševanje, ki je bilo predmet presoje ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
V predmetni objavi je levo zgoraj naveden naročnik objave (Spletni partner d.o.o.). Povezave v besedilu pa potrošnika vodijo na spletno mesto / blog »Konoplja zdravi«, klik na vabilo k nakupu »kje kupiti te CBD kaplice« pa na spletno mesto / trgovino dr. Gosar, kjer so na dnu strani korektno navedeni kontaktni podatki ponudnika (naziv podjetja, naslov in telefonska številka).
Oglaševalsko razsodišče
Jaka Repanšek, predsednik, l.r.