NeutemeljenoRAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 401 / 10. 5. 2023
POVZETEK PRITOŽBE
Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo A1 Slovenija, ki se nanaša na uporabo besedne zveze »Ja, neomejeno. Z novimi paketi NAJ.« na spletnem mestu: https://www.telekom.si/zasebni-uporabniki/ponudba/paketi/paketi-naj ter trditve »Neomejeni paketi NAJ. Vedno na boljše. Telekom Slovenije« v video oglasu, ki se predvaja na slovenskih TV programih in na spletu https://www.youtube.com/watch?v=89a44KHljWI oglaševalca, Telekom Slovenije. Pritožnik ocenjuje, da je trditev, da so paketi NAJ neomejeni zavajajoča in kot taka ni v skladu z določili 3. in 4. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
Vlagatelj je pritožbo utemeljil, kot sledi.
- Dejansko niso neomejeni vsi paketi Naj, temveč le paketa NAJ B in NAJ C.
- Da paket NAJ A ne vključuje neomejenega prenosa podatkov je razvidno šele iz drobnega teksta na povezavi: https://www.telekom.si/PodporaObrazci/Prodajna-ponudba-paketa-Naj-A.pdf , kjer je navedeno, da je prenos podatkov v okviru paketa NAJ A omejen na 20 GB.
POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA
Oglaševalec, Telekom Slovenije, pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z utemeljitvijo, kot sledi.
- V okviru oglaševanja paketov NAJ Telekom Slovenije nikjer ne navaja, da so vsi paketi NAJ neomejeni. Poudarek oglaševanja, na katerega se nanaša pritožba, je v sporočilu, da so vsi paketi NAJ odslej na voljo po enotni akcijski ceni, ki je sicer akcijska cena paketa NAJ A.
- Poleg tega ne drži navedba pritožnika, da je informacija o omejenosti prenosa podatkov v okviru paketa NAJ A potrošniku dostopna šele v okviru prodajne ponudbe paketov NAJ A v pdf dokumentu, ampak je to jasno in nedvoumno razvidno iz predstavitve paketov NAJ (A, B in C) v okviru osnovne predstavitve paketov NAJ na spletnem mestu Telekoma Slovenije / zasebni uporabniki.
DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA
Člen 3 POŠTENOST
3.1.
Oglaševanje ne sme biti zasnovano in oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.
3.3.
Oblikovanje in način predstavitve morata zagotoviti, da je oglaševanje jasno in lahko razumljivo. V primeru, da vsebuje opombe ali drobni tisk, morajo biti ti dovolj veliki, opazni in berljivi. Kjer je to potrebno, naj bodo povezani z ustreznim delom glavnega besedila.
Člen 4 RESNIČNOST
4.1.
Oglaševanje mora biti zavezano resnici. Ne sme vsebovati trditev ali zvočnih in vizualnih predstav, ki zavajajo ali bi lahko zavedle potrošnika z neresničnostjo, dvoumnostjo, s pretiravanjem, z zavajajočo opustitvijo ipd.. Zlasti to velja, kadar se nanaša na namen in uporabnost izdelka, njegovo sestavo, geografsko poreklo in druge za potrošnika bistvene informacije.
RAZSODBA
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 25. aprila in 10. maja 2023 ter sprejelo razsodbo:
Pritožba ni utemeljena.
O b r a z l o ž i t e v:
Oglaševalsko razsodišče je na podlagi navedb v pritožbi in odgovoru oglaševalca ter ogleda predstavitve paketov NAJ na spletnem mestu https://www.telekom.si/zasebni-uporabniki/ponudba/paketi/paketi-naj ter video oglasa »Neomejeni paketi NAJ. Vedno na boljše. Telekom Slovenije«, https://www.youtube.com/watch?v=89a44KHljWI, presodilo, da uporaba pridevnika »neomejeni« ob oglaševanju naročniških paketov NAJ ne krši določil Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
Tako paketa NAJ B kot NAJ C zagotavljata neomejene storitve v treh za potrošnika ključnih kategorijah storitve (klici, SMS sporočila, prenos podatkov v Sloveniji), paket NAJ A pa ima omejitev v eni od treh ključnih kategoriji (prenos podatkov).
Ker navedba pritožnika, da omejenost prenosa podatkov v predstavitvi ponudbe paketov NAJ ni jasno, hitro in nedvoumno razvidna iz predstavitve na spletnem mestu oglaševalca, ne drži, jasno razvidna je pri podrobnejši predstavitvi posameznega paketa, je Oglaševalsko razsodišče odločilo, da predmetno oglaševanje ne zavaja potrošnikov.
Oglaševalsko razsodišče
Jaka Repanšek, predsednik