meni

Neutemeljeno
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 422 / 17. 12. 2024

17
dec.
2024
Domov / 
RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 422 / 17. 12. 2024

POVZETEK PRITOŽBE

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice zoper oglaševanje družbe Atlantic Droga Kolinska d. o. o.. Pritožnica meni, da oglaševanje družbe ni humano in etično do otrok, ki verjamejo v Božička, zaradi česar le-to krši 7. člen Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Vlagateljica je pritožbo utemeljila kot sledi:

  • Reklama prikazuje otroško pismo Božičku ter da mu je punčka pustila piškotke in mleko. Nato pokaže mamo, kako bere to pismo in srka kavo ter nato v oglasu rečejo, da pravi Božiček pije kavo. V tem času, ko mnogi otroci verjamejo in čakajo na čarovnije ter obiske Božička/Dedka Mraza ali kaj drugega, je oglaševalec z reklamo kave, ki se ne tiče ne praznikov in še manj otrok, otrokom uničil vso otroško čarovnijo. Takšni oglasi ne bi smeli biti dovoljeni, še manj pa v urah, ko otroci še gledajo tv.

 

POVZETEK ODGOVORA OGLAŠEVALCA

Oglaševalec je odgovor na pritožbo utemeljil kot sledi:

  • Kreativni koncept oglasa temelji na ustvarjanju čustvenega in nostalgičnega prazničnega vzdušja, namenjenega odrasli publiki. Naša ideja je bila povezati trenutke družinskega druženja na način, ki vključuje nežen humor in simboliko, ne da bi posegali v globlja prepričanja ali motili čarobnost, ki jo otroci doživljajo med prazniki. Z oglasom smo se želeli pokloniti vsem, ki ustvarjajo božič v pravem pomenu besede – mamam, očetom, tetam, babicam, dedkom, prijateljem in mnogim drugim.
  • Zavedamo se, da je vsako komunikacijo mogoče interpretirati na različne načine, odvisno od perspektive gledalca. Kljub temu želimo jasno poudariti, da oglas nikoli ni imel namena otrokom pokvariti praznične čarovnije. 
  • Stojimo za kreativnim konceptom in verjamemo, da je njegova izvedba v skladu z etičnimi smernicami ter standardi oglaševanja. Hkrati cenimo povratne informacije gledalcev, saj nam pomagajo izboljšati našo komunikacijo.

 

DOLOČILA SLOVENSKEGA OGLAŠEVALSKEGA KODEKSA

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV 

7.1 

Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd.. 

7. 2 

Oglaševanje ne sme brez upravičenega razloga povzročati občutka strahu ali stiske. Oglaševalci naj ne uporabljajo šokantnih trditev, vizualnih in zvočnih predstavitev zgolj zaradi zbujanja pozornosti. Zbujanje občutka strahu ali stiske je upravičeno samo, če spodbuja preudarno vedenje ali poskuša preprečiti nevarna ali nepremišljena dejanja. 

7. 3 

Oglaševanje ne sme odobravati ali spodbujati nevarnih dejanj in omalovaževati varnosti, še posebej, če je namenjeno otrokom in mladostnikom. Oglaševanje ne sme vsebovati vizualnih prikazov ali kakršnih koli drugačnih opisov potencialno nevarnih ravnanj ali situacij, ki ne upoštevajo varnosti ali zdravja, če jih ne upravičujejo izobraževalni ali socialni dejavniki. 

7. 4 

Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi utegnilo sprožiti nasilje ali nesocialno vedenje, nadlegovanje, telesne poškodbe ali poškodbe lastnine. Še zlasti ne sme uporabljati motivov kakršnih koli oblik nasilja in vandalizma, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad ter neodgovornega vedenja (npr. kajenja, pijančevanja, kraje, uživanja mamil ipd.) na način, da te pojave spodbuja oziroma neposredno ali posredno odobrava. 

7. 5 

Oglaševanje ne sme omalovaževati zgodovinskih in kulturnih spomenikov, dogodkov in manifestacij ter državnih simbolov. 

7. 6

Ena temeljnih značilnosti slovenskega kulturnega okolja je posebno skrben odnos do slovenskega jezika. Ta pozornost naj velja tudi pri rabi v oglaševanju, zlasti, ko uporabljamo knjižni jezik. V razumnih mejah naj bo to upoštevano tudi pri zemljepisnih narečjih ali interesnih govoricah. Še posebej pisna beseda mora biti v skladu s slovensko jezikovno normo.

 

RAZSODBA

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 17. decembra 2024 ter sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

 

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče je na podlagi ogleda oglaševanja, na katerega se pritožba nanaša ter navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca presodilo, da oglaševanje družbe Atlantic Droga Kolinska d. o. o. s sloganom »Pravi Božiček pije kavo«, ki se predvaja na televiziji, ne krši 7. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Slovenski oglaševalski kodeks v 7. členu določa, da mora biti oglaševanje v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Oglaševalsko razsodišče je presodilo, da oglaševanje kave »Barcaffe« ni v neskladju z zahtevami našega kulturnega okolja, saj meni, da večina otrok oglasa ne razume na način, kot ga razumejo odrasli in jim posledično ta ne odvzame vere v Božička in druge dobre može ter uniči čarobnost praznikov.

Oglaševalsko razsodišče pa bi ob tem želelo poudariti, da je pri oblikovanju vsebin, ki so povezane z Božičem in podobnimi dogodki, ki imajo močan simbolen in čustven pomen (za določene skupine potrošnikov), potrebno biti posebej previdni in pri tem upoštevati vse skupine gledalcev, ki lahko vidijo ta oglas.

 

Oglaševalsko razsodišče                    

Jaka Repanšek, predsednik