meni

SOZ Akademija, 29. 11.: Kako se učiti iz 900 dni neuspehov pri gradnji globalnega podjetja

2
dec.
2024
Domov / 
Novice / 
SOZ Akademija, 29. 11.: Kako se učiti iz 900 dni neuspehov pri gradnji globalnega podjetja

Na zadnji letošnji SOZ Akademiji, ki je potekala 29. novembra 2024, sta Ana in Mark Mavretić predstavila svojo zgodbo o gradnji podjetja Foodle Science ter ključne nauke, ki sta jih pridobila v 900 dneh neuspehov. Njuna ideja je temeljila na reševanju težav v industriji otroške prehrane. Poudarila sta, da se slovenska kultura prehranjevanja mladih družin močno razlikuje od tuje – pri nas starši zaradi dolge porodniške raje kuhajo doma, medtem ko v Angliji in ZDA večinoma posegajo po trgovinskih izdelkih. V slovenskih trgovinah pa je ponudba otroške hrane še vedno podobna tisti izpred 15 let, večinoma gre za toplotno obdelane kašice, ki med procesiranjem izgubijo veliko hranil.

Foodle Science je želel ponuditi boljšo rešitev, ki bi bila praktična in hkrati ohranila hranilne vrednosti. S pomočjo liofilizacije – postopka, kjer se hrani pri nizki temperaturi odstrani voda, hkrati pa se ohranijo okus, barva, vonj in hranila – sta razvila koncept dolgotrajnih suhih izdelkov, ki omogočajo hitro pripravo. Vendar pa pot od ideje do realizacije ni bila lahka. Ana in Mark sta se lotila postopka sama in se sproti učila, saj sta želela biti neodvisna od zunanjih partnerjev. Eden ključnih naukov, ki sta jih delila, je, da ustanovitelj podjetja lahko počne marsikaj, vendar ne vsega – postavljanje prioritet je bistveno za uspeh.

Pri razvoju sta imela podporo mentorja, ki jima je svetoval, naj ustvarita navidezno spletno mesto, kjer bi simulirala prodajo izdelka, da preverita zanimanje na trgu. Čeprav je ta strategija omogočila dragocene vpoglede, se ni izkazala za uspešno, saj so mladi starši pred nakupom temeljito raziskali, kar je razkrilo pomanjkanje prave spletne prisotnosti Foodle Science. Njuna ciljna skupina je namreč izredno informirana oziroma v povezavi s trendi novih generacij veliko informacij išče po spletu, kar predvsem velja za nove mlade starše. Namesto tega sta se odločila za gradnjo skupnosti na družbenih omrežjih, zlasti na TikToku, kar je prineslo boljše rezultate.

Dogodek je bil navdihujoč prikaz, kako lahko neuspehi vodijo do pomembnih spoznanj, in opomnik, da so v podjetništvu vztrajnost, prilagodljivost in osredotočenost ključni za uspeh. Ana in Mark sta z iskrenim in pristnim pristopom delila lekcije, ki so koristne ne le za podjetnike, temveč za vse, ki se soočajo z izzivi in iščejo inovativne rešitve.

Hvala partnerju dogodka OTP banki, funkcionalni kavi Mooshy in vsem, ki ste bili na letošnjih SOZ Akademijah z nami. 

PARTNER DOGODKA